06 jan Jonge platformondernemers in duurzame mode
Het het aantal online platformen waar duurzame producten gekocht kan worden groeit. En niet zelden zitten daar jonge ondernemers achter. Al in de schoolbanken van het hoger onderwijs startte zij hun platform, om na hun afstuderen dit voor te zetten. Het afgelopen jaar schreven drie van deze jonge ondernemers een gastcolumn voor OW. Magazine. We zetten ze hier op een rij.
Team SilkSage met links Imre en rechts Bas
SilkSage; ondernemers Bas en Imre
Bas heeft gestudeerd aan de TU Delft en is daar in de ban geraakt van de inefficiënte kledingindustrie. Samen met Imre wil hij dit met SilkSage verbeteren door beter gebruik te maken van technologie. Ze focussen zich in eerste instantie op drie doelen: personalisatie, maten-retour en service.
Team Project Cece, met links Melissa, in het midden Noor en rechts Marcella
ProjectCeCe; ondernemers Noor zussen Marcella en Melissa
Project CeCe staat voor Conscious Clothing en is ontstaan uit de eigen frustratie dat ze duurzame mode niet op één platform konden vinden. Marcella programmeerde de website en Melissa en Noor gingen informatie en duurzame winkels inzamelen. Na een jaar ging de website online en is nu het grootste verzamelplatform van duurzame mode in Nederland.
Sociii; ondernemer Tal, Anita, Manuel en Mariëlle
Tal vertaalde voor OW. Magazine de resultaten van zijn masterscriptie naar een mooi artikel: ‘Duurzame consumptie stimuleren is de attitude-behaviour gap overwinnen’. Tijdens zijn studie startte Tal Sociii en vormde met Anita, Manuel en Mariëlle het Socii team. Sociii is een verzamelsite waar je verschillende duurzame producten in verschillende categorieën online kan aanschaffen.
Geen reactie's