The Sustainable Stylist
producten die alle vrouwen omarmen, inclusief onze prachtige rondingen en maten.
Nanette Hogervorst
Oprichter Sustainable Fashion Gift Card
Nutt Amsterdam ontwerpt met veel liefde hoogwaardige items van zorgvuldig geselecteerde tweedehands kleding. Deze items bestaan altijd uit twee kledingstukken die niet meer gedragen worden en zijn omgetoverd tot één exclusieve statement piece. De blazers zijn zorgvuldig en met vakmanschap gecreëerd. Het merk werkt onder andere samen met het textielinzameling bedrijf Sympany waar zij een aantal malen per jaar op zoek gaat naar hoogwaardige kledingstukken die zij re-designed tot een eigenzinnige nieuwe ‘Nutt’. Er is ook een mogelijkheid om jouw oude kleding te doneren, zodat het merk het een nieuw leven kan geven. Heb je een dierbaar item maar draagt het nooit? Zij maakt er met liefde jouw unieke custom made blazer van.
Naast een webshop, heeft NUTT ook een home-atelier in Amsterdam waar je de blazers kunt passen. Maak via de NUTT-website een afspraak.
*Heb je een Gift Card van 45 euro? Dan kan je deze omruilen voor een bedrag van 50 euro. Je betaalt dan het resterende bedrag bij.
Heb je een vraag? Bekijk onze FAQ of contact onze klantenservice.
Het woord 'sustainable' in onze naam moet betekenis hebben. Daarom doen we er alles aan om al onze aangesloten merken zorgvuldig te screenen op duurzaamheid. We zijn niet perfect, maar wel kritisch op ons eigen beoordelingsproces.
Momenteel zijn we de '24/'25 impact analyse gestart van onze merken. Dit is een heranalyse en doen we standaard eens in de twee tot drie jaar. Zo weten we zeker dat alle merken nog steeds voldoen aan onze waardes. Tussen de analyses door volgen we alle merken actief en werken we regelmatig samen. Zo zijn we doorgaans goed op de hoogte van de ontwikkelingen binnen onze aangesloten merken.
Toen Esther Mutsaers hoorde dat 55 procent van alle kledingstukken die wij afdanken verbrand wordt, schrok ze. Met haar achtergrond als kostuumontwerper ging ze nadenken of ze hier iets mee kon. Ze vroeg buurtbewoners om hun kleding aan haar te geven in plaats van ze weg te gooien, en maakte van deze afgedankte kledingstukken nieuwe eigenzinnige items. En zo ontstond Nutt Amsterdam, waarmee Esther laat zien dat de kleding die wij weggooien eigenlijk nog heel erg goed is. Het merk groeit organisch en gestaag en probeert zoveel mogelijk mensen te bereiken om te laten zien dat het anders kan.
Omdat offline leuker is dan online, organiseren we kleinere en grotere events om elkaar te ontmoeten. Via onze maandelijkse nieuwsbrief houden we je op de hoogte - samen met het laatste nieuws over duurzame mode en onze merken.
No Comments