Moodies Undies
Verduurzaam je menstruatie met het menstruatie ondergoed van Moodies Undies.
Duurzaam ondergoed en basics voor mannen. Met Mausons ga je voor kwaliteit.
Nanette Hogervorst
Oprichter Sustainable Fashion Gift Card
Met Mausons investeer je in kwalitatieve en goed zittende boxers en basics die lang meegaan tegen een goede prijs. Transparantie is voor Mausons essentieel om een duurzaam merk neer te zetten. Bij elke stap in het productieproces worden dan ook de vragen gesteld: ‘waar komt het vandaan?’, ‘hoe wordt het gemaakt?’, en ‘wie zijn de mensen die het maken?’ Om antwoord te kunnen geven op deze vragen, bezoekt Mauro, de oprichter van Mausons, zelf de Europese productielocatie waar ze gebruik maken van duurzame materialen als Tencel.
Bekijk de video hoe je jouw giftcard online kunt verzilveren. Heb je vragen of heb je een giftcard van boven de 50 euro? Neem dan contact met ons op.
Het woord 'sustainable' in onze naam moet betekenis hebben. Daarom doen we er alles aan om al onze aangesloten merken zorgvuldig te screenen op duurzaamheid. We zijn niet perfect, maar wel kritisch op ons eigen beoordelingsproces.
Momenteel zijn we de '23/'24 impact analyse gestart van onze merken. Dit is een heranalyse en doen we standaard eens in de twee tot drie jaar. Zo weten we zeker dat alle merken nog steeds voldoen aan onze waardes. Tussen de analyses door volgen we alle merken actief en werken we regelmatig samen. Zo zijn we doorgaans goed op de hoogte van de ontwikkelingen binnen onze aangesloten merken.
Productiefase: Mausons gebruikt de milieuvriendelijke en vegan materialen Tencel en gerecycled polyester. De productie is volledig in Europa. De fabrieken worden door het merk zelf bezocht.
Gebruikersfase: De basics van Mausons zijn stevig en van mooie kwaliteit, waardoor de kleding lang meegaat. Ben je toch uitgekeken op je t-shirt? Geef dan de kleding door of breng het dan naar een kledingcontainer.
Einde levensduur: Is je t-shirt of boxer versleten? Breng deze dan naar een kledingcontainer. Gooi kleding niet in de kliko, de waardevolle grondstoffen eindigen dan in de verbrandingsoven.
Mauro is als tiener al veel bezig met kleding. Hij hield de nieuwste mode in de gaten en was nieuwsgierig naar de productie van kleding. Het opzetten van een eigen kledingmerk was dan ook een logische stap. Maar Mauro heeft geen achtergrond in de mode en heeft IT gestudeerd. Daarom besloot hij in 2016 om zich te verdiepen in duurzaamheid en daarbij zelf onderzoek te doen naar de productie van kleding. Hij was ambitieus en kocht verschillende rapporten aan om zo alle kennis te verkrijgen. Na veel onderzoek zette Mauro in 2021 de stap om te starten met zijn merk ‘Mausons’. Hij heeft zijn pijnlijke verleden veranderd in een onuitputtelijke kracht, en is vastberaden een positieve impact te maken op de wereld.
Omdat offline leuker is dan online, organiseren we kleinere en grotere events om elkaar te ontmoeten. Via onze maandelijkse nieuwsbrief houden we je op de hoogte - samen met het laatste nieuws over duurzame mode en onze merken.
No Comments