15 Sep The Collection One: Van online naar offline pop-up shop
Een jaar geleden, op 1 september stond mijn webshop live. Na maanden verstopt achter mijn computer mijn webshop creëren, kon ik eindelijk aan de buitenwereld laten zien waarmee ik bezig was. Nu een jaar later, hebben veel meer mensen mijn webshop gezien. Helemaal na de pop-up van vorige week in The Impact Shop.
Over Lisa Ondernemen zit in haar DNA. Ze koos niet voor niets voor de duale studie Marketing for Future Entrepreneurs, zodat ze naast theorie direct praktijkervaring kon opdoen. Ze was eerder co-founder van het interieur label TRUUS en zomer 2017 lanceerde ze ‘The Collection One’. Een webshop die kwalitatieve en tijdloze basics aanbiedt in combinatie met vintage trend items. Ze schreef eerder voor ons een aantal columns.
Toen mijn webshop ‘live’ ging, heb ik dit gevierd met een vriendinnetje en een stukje taart. Klein, maar kostenbesparend. Ik had namelijk al mijn spaargeld geïnvesteerd in opstartkosten en natuurlijk de kleding. De 1 year anniversary van mijn webshop, ‘The Collection One, wilde ik daarom iets groter aanpakken. Want na een jaar van pieken en dalen, zoals mijn eigen tasjes die goed liepen maar ook de onzekerheden van het ondernemerschap, vond ik het tijd voor een feestje. Dit feestje vierde ik in The Impact Shop, samen met vrienden en mensen die mij het afgelopen jaar hebben geholpen.
Een ‘chill vibe’
Het was heel mooi om iedereen tijdens het feest bij elkaar te zien. De tafel was gevuld met eten, mensen waren gezellig aan het kletsen en ik was vooral heel hard aan het genieten van alle lieve mensen die waren langsgekomen en dat de hele collectie nu aan rekken hing in een winkel!
De week na het feest, van 2 tot en met 9 september, heeft de kleding nog een week in The Impact Shop gehangen. En het was zo fijn om te merken dat de mellow vibe die ik wil uitstralen met ‘The Collection One’, ook offline goed uitpakt! Dit kreeg ik van verschillende mensen te horen die de pop-up bezochten en de winkel uitliepen met een kledingstuk of een een de flyer van mijn webshop, natuurlijk geprint op gerecycled papier. Een toerist die binnen kwam lopen, gaf nog wel het mooiste compliment: “This shop has a really chill vibe!”, zei ze. Dit is precies wat ik graag wil overbrengen met ‘The Collection One’.
Daarnaast kreeg ik veel positieve reacties op de kwaliteit van de kleding, zoals over de mooie dikke bamboe stof van de kledingstukken van August. De mooie zijden blouse van Sunad en de zachte organic cotton kleding van By Signe.
Wat ik van de pop-up heb geleerd
Smaakt dit naar meer? Zeker! Het was hard werken, maar afgelopen week gaf zo’n boost! Ik had verwacht dat ik na de hele week werken uitgeput zou zijn, maar ik heb alleen nog maar meer ideeën gekregen en zoveel zin om ‘The Collection One’ verder uit te bouwen en mooie dingen te creëren! Zo zou ik graag in de toekomst een fysieke winkel willen, waar ik hopelijk mensen hetzelfde gevoel kan geven als de toerist.
Ook zijn er dingen die ik heb geleerd van de pop-up. Zo verkocht ik veel vintage items. Wanneer ik verder wil uitbouwen, zal ik op zoek moeten gaan naar meer leveranciers waar ik mijn vintage per stuk kan uitzoeken. Aangezien ik graag de kwaliteit wil bewaken maar ook alles binnen de stijl van ‘The Collection One’ wil inkopen. Daarnaast heb ik nog genoeg ideeën hoe ik de presentatie van de kleding kan verbeteren.
“Wanneer ik verder wil uitbouwen, zal ik op zoek moeten gaan naar meer leveranciers voor vintage”
Pop-up shop gemist?
Heb jij de pop-up gemist? Geen verdriet, zo is een groot gedeelte nog te vinden in The Impact Shop. The ‘Collection One’ krijgt krijgt namelijk een shop-in-shop in The Impact shop!
> Bezoek en shop bij ‘The Collection One‘
Meer verhalen
The first batch of startups ‘graduated’ from the Fashion for Good - Plug and Play accelerator. Time to ask the startups the vital question: how was it?
"Roll up your sleeves, smell your armpit and start working." These words got everyone on their toes during the opening talk of Dutch Design Week 2018. The speaker was Ravi Naidoo, one…
For years Hanh had her own wholesale business in the fast fashion industry. Now, she's determined to get fashion rental business WAUWcloset off the ground.
Wist je dat er bacteriën zijn die textiel kunnen verven? In tegenstelling tot de huidige textielverven, hoeven voor ‘bacterial dyes’ geen toxische chemicaliën gebruikt te worden.
Ratna Ho en Pascal Mulder zijn twee Nederlandse jonge ontwerpers. Ze wonnen in 2016 de ASN Bank Wereldprijs en zijn nu genomineerd voor de Ignite Award.
Het wordt mensen lastig gemaakt om verantwoorde kledingkeuzes te maken, vindt mode-ondernemer Cécile Scheele. Daar wil ze verandering in brengen.
Het item was in de uitverkoop of de behoefte aan iets nieuws groot. Je zal en moet kleding kopen. Kosten wat kost. Een miskoop ligt dan snel op de loer.
Nu de webshop staat, is het tijd om te groeien. Het vinden van de juiste kleding van de juiste merken, is daarbij essentieel.
Slow fashion brand Teym maakt klassieke mode-items van mooie kwaliteit en met een goede pasvorm. Kortom: ze zitten zo lekker... dat je ze afdraagt.
Het aanbod van duurzame modemerken groeit: er is keus! Maar of het ooit de norm wordt? Lonneke, eigenaar van BrandMission stoeit met het antwoord.
De heilige graal om duurzame mode 'hip' te maken, hebben we nog niet gevonden. Het lijkt lastig, maar soms is het simpel: vraag #WhoMadeMyClothes?
Ontdek digital fashion en kleding gemaakt met 3D printers, bodyscans en modulaire kledingpatronen, tijdens de nieuwe tentoonstelling 'A Cut Above' in het modemuseum van de Fashion for Good Experience.
Slow nieuws & events
Omdat offline leuker is dan online, organiseren we kleinere en grotere events om elkaar te ontmoeten. Via onze maandelijkse nieuwsbrief houden we je op de hoogte - samen met het laatste nieuws over duurzame mode en onze merken.